بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی

6 نکته برای راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی

راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی، می تواند بهترین تصمیم شما در تمام عمر باشد. تنها به شرط اینکه با اصول تأسیس یک کسب و کار

محتوای جدول
6 نکته برای راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی

راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی، می تواند بهترین تصمیم شما در تمام عمر باشد. تنها به شرط اینکه با اصول تأسیس یک کسب و کار جدید در حوزه موسیقی آشنا باشد. در غیر این صورت یا روند پیشرفت شما کند خواهد شد و یا یکباره از این صنف خارج می شوید. پس برای پیشرفت سریع در فروش ادوات موسیقی، با فوت و فن راه اندازی یک فروشگاه معتبر و موفق، آشنا شوید. بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) در این مطلب شما را با هر آنچه که برای راه اندازی یک برند تجاری موفق نیاز دارید، آشنا می کند. پس با ما همراه باشید.

رمز موفقیت در راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی

رمز موفقیت در راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی

اگر دقت کرده باشید برخی فروشگاه ادوات موسیقی در شهر تهران، با وجود عرضه محصولات رایج در بازار، بسیار پرفروش هستند. برند تجاری این فروشگاه ها به گوش تمام فعالان حوزه موسیقی خورده است. همین مسئله به این دسته از فروشگاه ها اعتبار خاصی بخشیده است. این در حالیست که بسیاری از فروشگاه های بزرگ و لوکس ادوات موسیقی، ساعت ها منتظر یک مشتری می مانند.

به نظرتان رمز موفقیت برندهای تجاری موفق در فروش لوازم موسیقی چیست؟ این تفاوت در فروش و برندسازی از کجا آب می خورد؟ بامکوک این تفاوت ها را برای شما توضیح خواهد داد. در یک نگاه کلی می توان رمز موفقیت در راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی را در رعایت نکات زیر خلاصه نمود.

فروشگاه های معتبر، برای برندسازی برنامه داشته اند

نکته اول؛ فروشگاه های معتبر، برای برندسازی برنامه داشته باشید

اگر پای گفتگو با مدیریت یک فروشگاه معتبر در حوزه فروش لوازم موسیقی بنشینید، متوجه می شوید که دغدغه اصلی این شخص، در طول سال ها فعالیت در این صنف، برندسازی بوده است. برندسازی در واقع یک پروسه زمان بر است که نام تجاری مغازه شما را به یکی از مطرح ترین اسامی تبدیل می کند. طوری که هرکس اسم مغازه شما را می شوند، ناخوداگاه خدمات آن را به یاد می آورد.

بیشتر بخوانیم :مراحل راه اندازی استودیو صدا برداری

مشخصاً انجام اینکار انرژی زیادی می طلبد. اینکه در بازار فروش معتبر و مطرح شویم، به میزان فعالیت ما در زمینه برندسازی بستگی دارد. پس اگر تصمیم دارید تا در لیست موفق ترین فروشگاه های لوازم موسیقی قرار بگیید، اطلاعات خود را در خصوص نحوه ساخت برند تجاری و تثبیت آن در ذهن مردم، بالا ببرید. روش های مختلفی برای برندسازی و آگاهی مردم از برند وجود دارد. از مهم ترین این روش ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • انتخاب یک نام تجاری جذاب.
  • ساخت یک لوگوی زیبا، جذاب و با هویت که به طور کاملاً شفاف از کسب و کار شما پرده بر دارد.
  • درج نام تجاری مغازه بر روی یک تابلو تبلیغاتی. به گونه ای که عابرین و سواره ها در هنگام رفت و آمد متوجه تابلو مغازه و نام تجاری شما بشوند.
  • نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر با محتوایی جذاب و چشمگیر. طوری که ذهن مخاطب را برای مدتی هر چند کوتاه، به چالش بکشد.
  • پخش تراکت، بروشور و … در مجاورت آموزشگاه های موسیقی.
  • تبلیغات در پلتفرم های محبوب مجازی. همچون اینستاگرام، تلگرام و …
  • راه اندازی یک وبسایت اینترنتی کاربر پسند با محتوایی جامع و کاربردی. به گونه ای که به معرفی کلیه محصولات پرداخته و کارکرد هر یک را به طور کامل توضیح دهید.
  • راه اندازی حراجی و جشنواره فروش و اطلاع رسانی گسترده درباره این رویداد.
تمام بودجه ها و سلایق را پوشش داده اند

نکته دوم در راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی؛ تمام بودجه ها و سلایق را پوشش دهید

به ندرت در فروشگاه های معتبر و شناخته شده، کمبود یک محصول خاص را احساس می کنید. این دسته از فروشگاه ها نیاز بازار را شناخته اند و برای تمام سلایق و بودجه ها، لوازم خوب و با کیفیت تدارک دیده اند. شما نیز می توانید با تجهیز فروشگاه خود به انواع ادوات موسیقی، مانند یک آهنربای قوی، عمل کنید.

هنرجوهای هنر موسیقی را به سمت خود بکشانید و نیاز آن ها را با سود کم مرتفع کنید. این می تواند رمز موفقیت شما در راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی باشد. برای تجهیز مغازه و فروشگاه خود به لوازمی همچون موارد زیر نیاز خواهید داشت.

  • انواع سازهای زهی همچون: سه تار، گیتار، ویولن، تنبور، کمانچه و …
  • انواع سازهای کوبشی مانند: سنتور، پیانو و …
  • انواع سازهای بادی مانند: فلوت، ترومبون، ملودیکا و …
  • انواع سازهای کوبه ای همچون: تمبک، سازهای صفحه کلید دار
  • انواع سازهای الکترونیکی
4. در انتخاب لوکیشن دقت لازم را به خرج داده اند

نکته سوم؛ در انتخاب لوکیشن دقت لازم را به خرج داده اند

در شهر تهران مراکز مختلفی برای فروش ادوات موسیقی شکل گرفته اند. خیابان بهارستان و جمهوری از جمله این مراکز در تهران هستند. این دسته از فروشگاه ها شانس زیادی برای بازدید و فروش دارند. چرا که اغلب موزیسین ها برای خرید ادوات خود سراغ بورس لوازم موسیقی می روند. اما در کنار این می توانید رد پای برخی فروشگاه های موفق را در محله های خوب تهران پیدا کنید.

فروشگاه هایی که نه تنها فروش بالایی دارند، بلکه بسیار شناخته شده نیز هستند. معمولاً این دسته از فروشگاه ها در مجاورت یک آموزشگاه موسیقی قدیمی احداث می شوند. آن ها تلاش می کنند تا با جذب هنرجوهای این مراکز، شانس خود را در فروش تقویت کنند. اما این بدین معنا نیست که مغازه شما نیز حتماً باید در مجاورت آموزشگاه موسیقی باشد. همین که بتوانید یک فروشگاه نسبتاً بزرگ در یک محیط پرتردد اجاره کنید، اقبال بلندی داشته اید.

به خاطر داشته باشید، تأسیس فروشگاه موسیقی در طبقات بالای یک پاساژ گمنام و یا کوچه خیابان های خلوت، با وجود کاهش میزان اجاره، موفقیت شما را به تأخیر می اندازد. پس تلاش کنید تا یک لوکیشن خوب در یک مرکز تجاری پر رفت و آمد و یا خیابان های شلوغ شهر پیدا کنید.

امکان خرید ساز دست دوم و یا خرید قسطی را فراهم کرده اند

نکته چهارم؛ امکان خرید ساز دست دوم و یا خرید قسطی را فراهم کنید

یکی دیگر از دلایل موفقیت در راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی، امکان خرید در شرایط نقد و اقساط است. در بسیاری از موارد فروشندگان مراکز معتبر، از موزیسین ها و هنرجوهای موسیقی، سازهای کار شده را خریداری می کنند. سپس آن را با سود نسبتاً کم به خریدارانی که بودجه کافی برای خرید ساز نو ندارند، می فروشند.

بیشتر بخوانیم :ایده هایی جذاب برای راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن

در مواردی نیز فروشگاه ها امکان خرید قسطی را به شرایط فروش خود اضافه می کنند. با اینکار هنرجوها می توانند یک ساز نو تهیه کرده و به مرور اقساط آن را بپردازند. در صورتی که شما نیز این شرایط را برای خریداران ساز موسیقی فراهم کنید، خیلی سریع مسیر برندسازی را طی می کنید.

پیشنهاد می کنیم اگر یک وبسایت اینترنتی دارید یا در اینستاگرام فعالیت می کنید، این مسئله را به اطلاع کاربران و فالوورهای خود برسانید. در صورتی که مخاطبین شما بدانند امکانات ویژه ای برای خرید دارید، به طور حتم به خرید از شما اشتیاق بیشتری پیدا می کنند.

به دکوراسیون و چیدمان مغازه اهمیت داده اند

نکته پنجم در راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی؛ به دکوراسیون و چیدمان مغازه اهمیت بدهید

یکی دیگر از رموز موفقیت در راه اندازی فروشگاه ادوات موسیقی، سرمایه گذاری بر روی دکوراسیون است. برخلاف گذشته که چیدمان فضا تأثیر بر فروش مغازه ها نداشت، امروزه نحوه دکوراسیون از جمله مهم ترین نکاتی ست که پیش از خرید مورد توجه قرار می گیرد. زمانی که مشتری وارد مغازه می شود، ممکن است با دو نوع چیدمان روبرو شود.

چیدمانی شلخته و در هم که هیچ ریتم یا نظمی ندارد. یا یک دکوراسیون جذاب، متعادل و منظم که حس خوبی به انسان می دهد. خودتان را جای مشتری بگذارید. شما خرید از کدام یک از این فروشگاه ها را می پسندید. حتی اگر لازم باشد، مقداری بیشتر هزینه می کنید و از یک فروشگاه لوکس و معتبر خردید می کنید. انجام اینکار خیال شما را از بابت اعتبار فروشگاه راحت می کند. همچنین اعتماد به نفس خاصی ایجاد می کند.

پس تلاش کنید به کمک یک طراح حرفه ای، چیدمانی متفاوت، جذاب و چشمگر ایجاد کنید. به کارگیری چند المان تزئینی که تناسب کافی با نوع کسب و کار شما دارند، ایده جذابی خواهد بود. همچنین چیدمان منظم و خلاقانه ادوات موسیقی نیز می تواند برای مدتی مخاطب شما را میخکوب کند.

خلاقیت به خرج دهید

نکته ششم در راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی؛ خلاقیت به خرج دهید

بدون شک یک طراح حرفه ای می تواند ایده های بهتری در تناسب با ابعاد فضا و بودجه شما، ارائه دهد. اما شما که مدت هاست در صنعت موسیقی فعالیت می کنید نیز می توانید ایده های خلاقانه ای ارائه دهید. یک ایده جذاب می تواند پخش موسیقی زنده از طریق یک ساز برای مشتریان فروشگاه باشد.

اگر مغازه شما در مجاورت خیابان قرار دارید، گاهی صدای موسیقی را تا حدی بالا ببرید که عابرین متوجه مغازه شوند. با اینکار به طور ناخواسته توجه آن ها را جلب کرده و به عنصر شاخص محله تبدیل می شوید. خیلی زود رهگذران معبر به صدای موسیقی زنده عادت می کنند و مسیر خود را برای شنیدن صدای یک ساز دلنشین، به سمت فروشگاه شما کج می کنند.

سخن پایانی؛

راه اندازی فروشگاه لوازم موسیقی یکی از بهترین ایده ها برای راه اندازی یک کسب و کار خلاقانه است. اگر روحیه هنری دارید و به نواختن سازهای موسیقی علاقه مندید، حتماً این شغل را امتحان کنید. می توانید با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی فعال و کاربر پسند، شانس خود را در فروش آنلاین ساز موسیقی نیز امتحان کنید. در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) تلاش کردیم تا با توضیح 6 نکته مهم در راه اندازی یک فروشگاه موفق، مسیر موفقیت در فروش ادوات موسیقی را هموار کنیم. امیدواریم مطلب ارائه شده برای شما مفید بوده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری